Ekstraordinær generalforsamling – 31. marts 2016

Der indkaldes til ekstraordinær generalforsamling torsdag den 31. marts 2016 kl. 19.30 i Stensbohallens Cafeteria.

Dagsorden til den ekstraordinære generalforsamling er:

2. Valg til forretningsudvalget
    1. Valg af formand
    2. Valg af kasserer
    3. Valg af suppleant
  3. Eventuelt

Hovedbestyrelsen har besluttet at aflyse alt træning i alle afdelinger, og motionscentret er lukket hele torsdagen, i håb om at flest muligt møder op til mødet.

Med venlig hilsen

Hovedbestyrelsen.

jutlander_logo

2 tanker om “Ekstraordinær generalforsamling – 31. marts 2016”

1. Jeres beslutning om at aflyse alt træning den 31 marts virker for mig noget panikagtig. Jeg kan ikke se ideen i at børnene skal tages som gidsler.
    Min holdning til jeres beslutning er, jeg tror ikke på den er med til der kommer flere til den ekstraordinære generalforsamling.
    Er det korrekt, at det kun er folk der betaler kontingent, der er stemmeberettigede til generalforsamlingen. Hvis det er korrekt, vi jeg opfordrer jeg til at få vedtægterne ændret. Sådan at forældre med børn der betaler kontingent og trænere også er stemmeberettigede.

Jeg vil gerne, have en tilbagemelding inden generalforsamlingen.

Jørgen Haven

1. Hej Jørgen

Tak for din kommentar til indkaldelsen til den ekstraordinære generalforsamling.

Jeg kan oplyse, at det var en enig hovedbestyrelse, som har taget beslutningen. Formålet har været, at sikre at alle har mulighede for at deltage i den ekstraordinære generalforsamling. Det skulle så at sige, ikke være muligt at prioritere træning frem for deltagelse i den ekstraordinær generalforsamling.

Vi kunne jo blot konstatere, at da der blev afhold ordinær generalforsamling, var der flere hold/medlemmer, som valgte at prioritere anderledes. Årsagen til at vi har valgt at aflyse alle hold, uden undtagelser, på dagen skylles at vi er en forening og dermed skal der i denne henseende ikke gøres forskel. Dette er også uanset om man dyrker idræt i den ene eller anden afdeling eller om man er ung eller gammel, da vi alle er en del af IK Frem.

Når det kommer til holdninger, så kan jeg jo også blot tilkendegive, at jeg ikke syntes at det er passende at sige, at vi tager nogen som helst gidsler i denne situation. Hverken børn, unge, ældre eller nogen anden. Husk på at det er FRIVILLIGE, som har taget denne beslutning og jeg kan garantere, at alle der pt. sidder i hovedbestyrelsen vil IK Frem det bedste! Og så syntes jeg ikke det er en passende retorik at brug.

Vi kan selvfølgelig altid drøfte om den enkelte beslutning har virket eller ej. Syntes dog det var mere på sin plads, at kvittere for at vi rent faktisk har en hovedbestyrelse, som råber vagt i gevær når det er nødvendigt!

Det må være et udtryk for at man ikke har forstået situationens alvor. Det er fakta at vi ikke kunne finde en ny formand, kasser og suppleant til hovedbestyrelsen på den ordinære generalforsamling. Der har både før og efter denne været spurgt MANGE og det har ikke givet noget håb om, at der bare ville dukke en op. Derfor var der behov for at handle!

Vi kan jo også blot konstaterer, at finder vi ikke en ny formand og kasser til den ekstraordinære generalforsamling, så kan IK Frem som vi kender det, ikke fortsætte som hidtil.

I forhold til reglerne for afstemning ved generalforsamlinger i IK Frem, så er det jo vores vedtægter, som fastsætter dette. Reglerne for afstemning har mig bekendt ikke ændret sig de seneste år.

Der var dog fremsat forslag om at ændre disse på den ordinære generalforsamling, men de blev ikke vedtaget.

Vedtægterne kan findes her:

God Påske.

M.v.h. Ulrik Pedersen, Næstformand